Zwiększ ilość odwiedzin w swojej witrynie z reklamą Google

Informacje Inne

Marketing w sieci nie należy do najłatwiejszych zadań. Wielokrotnie przedsiębiorcy działający w internecie muszą dokonywać wyborów między różnymi sposobami promocji i sprawnie żonglować finansami przeznaczonymi na promocję. Wieloletnia obecność na wirtualnym rynku z pewnością pomaga w ocenie skuteczności poszczególnych zabiegów reklamowych. Kiedy jednak jesteśmy dopiero na początku naszej firmowej drogi, musimy na własnej skórze przekonać się, jakie sposoby na podniesienie sprzedaży i zwiększenie ruchu będą dla nas odpowiednie. Oto od czego warto zacząć.

Pozycjonowanie czy Google Adwords – odwieczny dylemat

Na wstępie należy zaznaczyć, że wielokrotnie klienci, zwłaszcza duże przedsiębiorstwa, korzystają z dobrodziejstw, jakie daje pozycjonowanie stron równolegle z prowadzeniem kampanii Pay Per Click, takich jak te dostępne w narzędziu Adwords. Jednoczesne lub zamienne stosowanie tych środków wynika z tego, że nie tylko świetnie się one uzupełniają, ale także ich ostateczna skuteczność w walce o atencję użytkowników sprowadza się do tego samego mechanizmu. Kiedy strona pojawia się wysoko w zestawieniu wyników Google na dane branżowe zapytanie, wchodzi na nią znacznie większa ilość odbiorców i potencjalnych klientów. Różnice między SEO/pozycjonowaniem a PPC/linkami sponsorowanymi pojawiają się dopiero na płaszczyźnie działania w czasie. Podczas gdy pozycjonowanie zazwyczaj osiągnie należyte rezultaty po kilku miesiącach, ale pozostanie trwałym i ciężko wypracowanym walorem dla naszej strony, kampania linków sponsorowanych Google Adwords zacznie działać już minuty po skonfigurowaniu i będzie wyświetlać nasze banery tak długo, jak długo pozwolą na to nasze finanse. Warto pamiętać, że jeśli chodzi o ostateczne podsumowania długich kampanii marketingowych, tak zwany ROI – zwrot z inwestycji – okaże się większy w przypadku SEO i pozycjonowania – przypomina ekspert z wrocławskiego Afterwebu.

Kiedy trzeba postawić na promocję przez Adwords?

Linki sponsorowane umieszczające nas przeciągu kilku minut na czele listy wyszukiwań w danym zapytaniu przydają się zwłaszcza w okresie, gdy wciąż czekamy na rezultaty pracy pozycjonerów. Nie chcemy przez kilka miesięcy istnieć na peryferiach uwagi naszej publiczności a rozpoznawalność marki najlepiej wyrobić zaraz po wejściu na rynek. To okoliczności, kiedy z pewnością musimy rozważyć zlecenie kampanii Adwords. Specjaliści z agencji ustawią naszą akcję reklamową tak, że nie tylko zapłacimy jedynie za kliknięcie, czyli potencjalnego klienta, ale także pomogą nam dopasować zasięg akcji promocyjnej. Dzięki temu nasze produkty trafią do jak najszerszej grupy użytkowników a my przez jakiś czas nie będziemy musieli martwić się wymaganiami robotów indeksujących wyszukiwarki.