Komunikacja miejska potrzebuje zmian

Felietony Inne News Bar News Slider

Darmowa komunikacja miejska to dobry kierunek, ale trzeba się przygotować. Zalety publicznego transportu to m.in. zmniejszenie liczby samochodów w ścisłym centrum miasta, dbałość o środowisko naturalne i powietrze.

Ważny argument to również mniejsze nakłady inwestycyjne na budowę nowych parkingów oraz, co ważne, lepsza przestrzeń miejska bardziej dostępna dla turysty i mieszkańca.

Miasto musi się przygotować i zacząć planować bo zakup nowych elektrycznych autobusów to tylko pierwszy krok, kolejnym krokiem to np. przekonanie kierowców do pozostawienia auta w domu i skorzystanie z autobusu. Aby to zrobić należy zaktualizować plan zrównoważonej mobilności miejskiej opracować nowy model ruchu dla Zielonej Góry po połączeniu miasta z gminą , zaplanować budowę buspasów dzięki czemu jazda autobusem umożliwi ominięcie korków . Dodatkowo miasto powinno  zainwestować w budowę ekologicznych przystanków ogrzewanych zimą, budowę nowoczesnych wiat przystankowych połączonych z wypożyczalniami rowerów miejskich co  umożliwiło by   pasażerom przesiadkę z autobusu na rower i kontynuowanie jazdy do miejsc docelowych.  Ważnym zagadnieniem jest  zwiększenie liczby kursów autobusów tam, gdzie pasażerów jest najwięcej  aktualizację przebiegu istniejących tras komunikacji miejskiej. Dostępność do komunikacji miejskiej i optymalne jej wykorzystanie to również poprawne  projektowanie nowych osiedli tak aby autobusy mogły dojechać do nowych zabudowań a dziś tego brakuje. Brak dobrych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego nie ułatwia dostępności do komunikacji publicznej. Miasto należy zaprojektować.

Marcin Pabierowski

Wiceprzewodniczący

Rady Miasta Zielona Góra

Platforma Obywatelska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *