Z PRAWEJ STRONY RATUSZA: Korzystne rozwiązania

Felietony Informacje News Bar News Box

W piątek 30 listopada oddano do użytku drugą jezdnię drogi ekspresowej na odcinku S3 Zielona Góra Północ – Niedoradz, co oznacza likwidację jednego z ostatnich utrudnień na tej trasie w bezpośrednim pobliżu naszego miasta. Protestujący przeciwko zbyt niskim ekranom dzwiękochłonnym na poziomie osiedla mieszkańcy wieżowca nr 1 na Osiedlu Pomorskim zawiesili protest.

Zrobili to, gdyż dostali zapewnienie ze strony dyrekcji zielonogórskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, że ponowne badania poziomu hałasu w ich wieżowcu rozpoczną się w 1 kwartale 2019 roku, a nie jak planowano wcześniej dopiero po roku od chwili oddania do użytku drugiej jezdni S3. Jeżeli badania wykażą przekroczenie norm hałasu( a raczej wykażą), to GDDKiA zleci opracowanie i budowę nowych, lepiej chroniących przed hałasem ekranów.

Druga dobra wiadomość dla mieszkańców Zielonej Góry to uruchomienie już we wszystkich kierunkach łącznika S 3 z Osiedlem Pomorskim. Teraz możemy wjechać i wyjechać ze wschodniej Zielonej Góry w kierunku Sulechowa, Nowej Soli i Trasy Północnej w obu kierunkach, bez konieczności korzystania z oddanego już w całości do użytku węzła Racula. Skróci to znacznie czas jazdy i odległość.

Po 3 latach moich i działkowców ROD przy Osiedlu Pomorskim starań doczekali się oni drogi dojazdowej do swoich ogródków, zlokalizowanej na tyłach centrum handlowego. Nareszcie nie muszą już dojeżdżać do nich od ul. Wyspiańskiego 2 kilometry wzdłuż torów. Teraz dla bezpieczeństwa działkowców, zgodnie z ich postulatami i ustaleniami z zielonogórską policją, pora na ustawienie znaków ograniczających prędkość na tym fragmencie łącznika z S 3 oraz na nakaz prawoskrętu przy wyjeździe z ogródków(zawrócić będzie można na pobliskim rondzie).Po rozmowach z wiceprezydentem Dariuszem Lesickim i dyrektorem Departamentu Inwestycji i Zarządzania Drogami Panem Pawłem Urbańskim, wiem że w następnym roku na prośbę działkowców zostanie zamontowane oświetlenie na tym wjeździe i wyjeździe. Co ciekawe lepszym rozwiązaniem postulowanym przez zainteresowanych byłaby budowa drogi dojazdowej do działek pomiędzy centrum handlowym a ogródkami działkowymi, od strony wjazdu z Szosy Kisielińskiej ale miasto odrzuciło tą koncepcję.

Podsumowując, ostatnie tygodnie przyniosły mieszkańcom Zielonej Góry sporo korzystnych rozwiązań komunikacyjnych, o których część sami wnioskowali.

JACEK BUDZIŃSKI

Radny Rady Miasta

Zielona Góra

Przewodniczący

Klub Radnych PiS